Yrityksen ensihyväksynnän käsittelyä koskevat valitukset
SETI Oy:n antamasta kielteisestä päätöksestä voi tehdä oikaisuvaatimuksen, jonka käsittelee kyseisen hyväksynnän arviointitoimintaa valvova lautakunta. Oikaisuvaatimus perusteluineen on toimitettava kuukauden kuluessa päätöksen saamisesta kirjallisesti SETI Oy:lle. Sähköpostilla toimitettu kielteinen päätös katsotaan vastaanotetuksi kolme päivää viestin lähettämisen jälkeen.
Lautakunta käsittelee oikaisuvaatimuksen seuraavassa kokouksessaan ja tekee päätöksen oikaisuvaatimuksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Mikäli oikaisuvaatimus hyväksytään, käsittelee SETI Oy ensihyväksyntähakemuksen uudestaan. Hylkäävästä päätöksestä valittajalle toimitetaan kirjallinen päätös, josta ei voi valittaa.
Hyväksytyn yrityksen toiminnan laatuun kohdistuvat valitukset
Hyväksynnän omaavan yrityksen asiakas (rakennuttaja tai palvelun tilaaja) voi tehdä yrityksen toiminnan laatuun liittyvän valituksen SETI Oy:lle, jos asiakkaan mielestä hyväksytty yritys ei ole toiminut hyväksynnän vaatimusten mukaisesti. Valituksen käsittelee SETI Oy.
Valitusta käsitellessään SETI Oy pyytää hyväksytyltä yritykseltä lisäselvityksiä ja tarvittaessa suorittaa yritykseen tai valituksen kohteena olevalle työmaalle arviointikäynnin. Arviointikäynnin käytännön järjestelyistä sovitaan hyväksytyn yrityksen ja SETI Oy:n kesken. SETI Oy:llä on oikeus veloittaa arviointikäynnistä aiheutuneet matkakulut valituksen tekijältä tai valituksen kohteena olevalta yritykseltä riippuen valituksen tutkinnan lopputuloksesta.
Mikäli valitus todetaan aiheelliseksi, annetaan yritykselle mahdollisuus korjata toimintaansa. Tarvittaessa yrityksen hyväksyntä voidaan peruuttaa väliaikaisesti tai pysyvästi, mikäli yritys ei noudata korjauskehotusta ja sille asetettuja määräaikoja.
Mikäli valitus todetaan aiheettomaksi, annetaan valituksen käsittelystä ja johtopäätöksistä kirjallinen päätös valittajalle. Sama päätös annetaan tiedoksi valituksen kohteena olleelle yritykselle.